Een chassis, een cabine,
gestraald en deels in de lak plus een grote hoeveelheid losse
delen. Dit was het uitgangspunt waar nog een motor plus automatische
versnellingsbak en
verder alle techniek aan toegevoegd moest worden om er weer een auto van
te maken. Ook
moesten er nog heel wat onderdelen verzameld worden die ofwel ontbraken
of gewoon
versleten waren. Tenslotte is de truck helemaal nieuw opgebouwd op een
zilverkleurig
gepoedercoat chassis. Klik op de foto voor het complete verslag.
Deze auto verkeerde nog in zeer nette
staat, maar is toch helemaal uit elkaar geweest en
met veel nieuwe onderdelen weer opgebouwd. Zo werd een nieuwe motor
geplaatst en een
4-traps automaat i.p.v. de originele 2-traps ingebouwd. Ook werden de
trommelremmen
vervangen door schijven. Tevens werd het interieur geheel naar wens van de
klant uitgevoerd
in zwart leer met donkerrood Alcantara en ook de lak is een modern 3-lagen
systeem dat
de lijnen van de auto extra accentueert. Klik op de foto voor het complete
verslag.
Afbouw van een eerder
body-off gerestaureerde Wagoneer die lange tijd heeft staan wachten
om weer opgebouwd te worden door de eigenaar, maar door tijdgebrek kwam het
er niet van.
Wij hebben de auto vanaf de basis helemaal weer opgebouwd met een nieuwe
motor en
gereviseerde automaat en tussenbak (four-wheel drive), LPG installatie etc.
Klik op de foto voor het complete verslag.
Restauratie verslag van
een originele NL auto die sinds 1970 het Nederlandse weer
getrotseerd heeft. Ondanks dit viel de hoeveelheid roest nog mee (alles
is relatief!) maar
de staat van de auto was verder behoorlijk slecht. Van het interieur was
niet veel meer over, er was een niet originele motor ingezet met zelf
gemaakte steunen (zaten los!) en
eigenlijk was de auto niet meer in rijdbare staat. Klik op de foto voor
het complete verslag.
Deze auto lag grotendeels uit
elkaar en van enige techniek was geen sprake. Vóór wij de
opdracht kregen hem af te bouwen was er al een Camaro subframe onder gemaakt met
een Chevrolet 350 (5,7 liter) en een TH700-R4 automaat. Verder moest alles nog
gedaan
variërend van het lassen van zadels op de achteras om hem in de juiste stand te
zetten tot
het bouwen van een stuurinrichting met verstelbaar stuur, het aanleggen van een
compleet
remsysteem incl. handrem, complete bedrading en nog veel meer. Klik op de foto.
Deze auto haalden wij op
met alleen een motor, een dashboard en een stuur erin. De rest
was wel bij, maar in dozen - bijna compleet met ook al veel nieuwe
onderdelen. Maar ook
nog veel originele delen die door de eigenaar al met veel zorg netjes
gemaakt waren. De
auto is geheel opnieuw gespoten en vervolgens van de grond af weer
opgebouwd met ook
een complete ombouw naar schijfremmen i.p.v. trommels. Veel aandacht is
er geschonken
om alles zo origineel mogelijk te houden. Klik op de foto voor het
complete verslag.
Een auto die al zo'n 6
jaar "in restauratie" was, daar het de eigenaar geen tijd had om hem af
te maken. De auto was al voor een groot deel klaar, alleen de afwerking moest
nog.
Zo
moesten alle ruiten en rubbers er nog in, bedrading van motor,
verlichting en dashboard moest speciaal gemaakt worden. Er was al een nieuwer type Chevy 350 blok
+ automaat ingezet, maar alles moest nog
aangesloten worden, zelf de cardanas moest nog gemaakt worden. Ook is er
een LPG installatie ingebouwd. Klik op de foto voor het complete verslag.
Restauratie van een Firebird
waaraan door eerdere eigenaren al van alles gedaan was, maar
die uiteindelijk toch helemaal uit elkaar moest en weer opnieuw opgebouwd
met veel nieuwe
onderdelen. Bovendien is er een behoorlijk wat sterkere motor ingezet met
aangepaste bak
en ook heel belangrijk: betere remmen. Klik op de foto voor het complete
verslag.