11970 Dodge Challenger RT

 

 

Verzinken

   Alle bouten, moeren, ringen en nog vele andere delen, die origineel niet geverfd waren worden door middel
   van elektrolytisch verzinken tegen roest beschermd. Het is zowel mogelijk deze onderdelen standaard
   (zilverkleurig) maar ook geel gepasifeerd te verzinken. Het gaat hierbij om zowel oude als nieuwe onderdelen,
   die in blank metaal geleverd worden. Per auto zijn dit vaak vele honderden onderdelen.

   Ook de originele bouten en moeren van uw auto kunnen, mits niet te ernstig door roest aangetast, nog weer
   opnieuw verzinkt worden. Deze worden dan eerst ontvet, indien nodig door middel van glasparel stralen van
   de meeste roest ontdaan en vervolgens chemisch verder ontroest, geborsteld en daarna verzinkt. Ook deze
   zien er dan weer als nieuw uit. Voor degenen die hun auto zo origineel mogelijk willen houden is dit de enige
   manier. Maar er werden ook onderdelen gemonteerd zonder enige vorm van bescherming....

   Sommige mensen gaan zo ver in hun streven naar originaliteit, dat zij oorspronkelijk als blank metaal gemon-
   teerde delen ook zo op hun gerestaureerde auto willen hebben. Dit is uiteraard mogelijk, maar dan moet er
   wel regelmatig voor gezorgd worden, dat deze delen niet gaan roesten. Dit betekend enkele keren per jaar
   inspuiten met WD-40 of een soortgelijk middel.

   Klik hier om terug te gaan naar Restauratie.
 

  

 

Restauratiebedrijf Peter van den Berg
www.usacar-restauratie.nl

 

 

 

 

 

 

  
    Home

    Nieuwe Projecten

    Restauratie

    Deel restauratie

    Revisie

    Interieur

    Foto's

    Trouwauto's

    Te koop   

    Contact