11970 Dodge Challenger RT

 

 

Corvette

   Deze auto's hebben veel bijzonderheden, die bij een gemiddelde garage niet bekend zijn. Als bezitter van een
   Corvette ben je dan ook terecht op zoek naar een bedrijf die wél de kennis in huis heeft om deze auto's op de
   juiste manier te onderhouden en eventueel te reviseren of te restaureren. Zoek niet verder, want bij mij is je
   Corvette in goede handen. Of het nu gaat om een APK keuring, een kleine of grote beurt of een complete
   body-off restauratie, hier is dit allemaal mogelijk. Gespecialiseerd in C1 t/m C4.

   Kom maar eens langs, of bel eerst eens voor een eerste kennismaking. Op de contact pagina staat een route
   beschrijving en overige info.

   Om een indruk te geven van een deel restauratie, waarbij het interieur geheel opnieuw opgebouwd werd,
   volgen hieronder een aantal foto's met een korte beschrijving. Op deze manier kan elk deel van de auto worden
   gerestaureerd, maar ook aanpassingen zijn mogelijk. Denk aan nieuwe, betere remmen voor de oudere
   modellen of wat meer vermogen... bedenk het zelf maar en waarschijnlijk kan het. Kijk maar eens op de overige
   pagina's van deze site voor meer info. "Nieuw project" is een actuele pagina die elke paar weken bijgewerkt
   wordt en de nieuwste stand van zaken laat zien omtrent lopende restauraties.

    
   Hierboven ziet je wat er overblijft nadat het oude interieur verwijderd is. In dit geval werd besloten de originele
   bedrading te laten zitten omdat deze nog in prima staat verkeerde (geen harde isolatie en nog helemaal
   origineel). Maar vaak moet deze ook vervangen worden. Gelukkig is dit geen probleem, omdat voor elk bouw-
   jaar een vervangende set verkrijgbaar is. Eerder werd al een lijst van benodigde onderdelen gemaakt. Deze
   lagen dus al klaar. Na het nodige schoonmaak werk werd er ook nog een scheur in de bodem gerepareerd.

  

Daarna werd begonnen met het opnieuw bekleden
van het bagageruim met nieuw tapijt en isolatie.
Ook werden de kleppen voor de bergvakken
vervangen voor een nieuwe unit. De gordels werden
naar de USA gestuurd om van nieuw origineel
gordel materiaal te worden voorzien. Bovendien
werden de rolautomaten onder de stoelen omgeruild
voor nieuwe, daar de oude vast geroest waren.

    
   Vervolgens werd de cockpit weer opgebouwd met nieuw tapijt, nieuw beklede stoelen, nieuwe radio perfect
   passend qua stijl bij de rest van het dashboard, waar ook veel nieuwe onderdelen in kwamen zoals een klokje
   met (onzichtbaar) quartz loopwerk, met behoud van de originele wijzerplaat en wijzers, nieuwe ventilatieroosters
   en -kogels, pedalen etc. Ook nieuwe bekleding voor de A-stijlen, boven langs de voorruit en de T-tops. Verder
   werden er nog verschillende delen opnieuw gespoten, waaronder de stuurkolom en de nieuwe claxon knop, etc.
   Tenslotte maken de vele details, zoals allemaal originele nieuwe schroeven, motor ID plaatje op het console en
   meer van dit soort details het geheel af. Op de foto's is het resultaat te zien, maar als je in deze auto gaat  zitten
   is het alsof je terug bent in 1974. Toen was deze auto namelijk nieuw!

 

 

Restauratiebedrijf Peter van den Berg
www.usacar-restauratie.nl

 

 

 

 

 

 

  
    Home

    Nieuwe Projecten

    Restauratie

    Deel restauratie

    Revisie

    Interieur

    Foto's

    Trouwauto's

    Te koop   

    Contact