Deze auto's
hebben veel bijzonderheden, die bij een gemiddelde garage niet bekend zijn. Als
bezitter van een
Corvette ben je dan ook terecht op zoek naar een bedrijf die wél de
kennis in huis heeft om deze auto's op de
juiste manier te onderhouden en eventueel te reviseren of te
restaureren. Zoek niet verder, want bij mij is je
Corvette in goede handen. Of het nu gaat om een APK keuring, een
kleine of grote beurt of een complete
body-off restauratie, hier is dit allemaal mogelijk.
Gespecialiseerd in C1 t/m C4.
Kom maar eens
langs, of bel eerst eens voor een eerste kennismaking. Op de contact pagina
staat een route
beschrijving en overige info.
Om een indruk te
geven van een deel restauratie, waarbij het interieur geheel opnieuw opgebouwd
werd,
volgen hieronder een aantal foto's met een korte beschrijving. Op
deze manier kan elk deel van de auto worden
gerestaureerd, maar ook aanpassingen zijn mogelijk. Denk aan
nieuwe, betere remmen voor de oudere
modellen of wat meer vermogen... bedenk het zelf maar en
waarschijnlijk kan het. Kijk maar eens op de overige
pagina's van deze site voor meer info. "Nieuw project" is een
actuele pagina die elke paar weken bijgewerkt
wordt en de nieuwste stand van zaken laat zien omtrent lopende
restauraties.
Hierboven ziet je wat er
overblijft nadat het oude interieur verwijderd is. In dit geval werd besloten de
originele
bedrading te laten zitten omdat deze nog in prima staat verkeerde
(geen harde isolatie en nog helemaal
origineel). Maar vaak moet deze ook vervangen worden. Gelukkig is
dit geen probleem, omdat voor elk bouw-
jaar een vervangende set verkrijgbaar is. Eerder werd al een lijst van benodigde onderdelen
gemaakt. Deze
lagen dus al klaar. Na het nodige schoonmaak werk werd er ook nog een scheur in de bodem gerepareerd.
Vervolgens werd de cockpit weer
opgebouwd met nieuw tapijt, nieuw beklede stoelen, nieuwe radio perfect
passend qua stijl bij de rest van het dashboard, waar ook veel
nieuwe onderdelen in kwamen zoals een klokje
met (onzichtbaar) quartz loopwerk, met behoud van de originele
wijzerplaat en wijzers, nieuwe ventilatieroosters
en -kogels, pedalen etc. Ook nieuwe bekleding
voor de A-stijlen, boven langs de voorruit en de T-tops. Verder
werden er nog verschillende delen opnieuw gespoten, waaronder de
stuurkolom en de nieuwe claxon knop, etc.
Tenslotte maken de vele details, zoals allemaal originele nieuwe
schroeven, motor ID plaatje op het console en
meer van dit soort details het geheel af. Op de foto's is het
resultaat te zien, maar als je in deze auto gaat zitten
is het alsof je terug bent in 1974. Toen was deze auto namelijk
nieuw!