11970 Dodge Challenger RT

 

  
1968 Pontiac Firebird convertible

  
     

  


   Na eerst uitgebreid alles te hebben gefotografeerd hoe de auto er bij stond, zijn we begonnen met het demonteren van de kap en het interieur. De kap was nog
   niet zo oud, maar was erg slecht gemaakt. Bovendien is ook het frame vooral boven langs de voorruit erg slecht, dus dit word ook vervangen. Ook lekte de kap
   langs de achterruit omdat de oude afdichtlijst weer gebruikt was bij de laatste keer dat de kap vervangen werd. Dit kan dus echt niet, want dat kost in korte tijd
   een nieuwe kofferbak bodem! Wat we ook nog tegen kwamen was dat het hele kapmechanisme aan n kant los zat, zodat het bij het openen en sluiten meer
   dan een centimeter heen en weer bewoog op het punt waar het scharnier aan de carrosserie vast hoort te zitten...

        

   Daarna is begonnen met het leeghalen van het interieur: stoelen, bank, console, gordels, tapijt etc. Dit gaat allemaal makkelijk en snel. Vervolgens is het dash-
   board aan de beurt. Dit wordt zorgvuldig uit elkaar gehaald omdat de meeste delen hiervan later weer hergebruikt gaan worden. Zo was de "houtfineer" die ook
   op het console zit nog helemaal onbeschadigd. Helaas moet het stuurwiel wel vervangen worden omdat dit totaal doorgescheurd is; zie de foto's links en midden
   onder. Het kachel/ventilatie systeem blijft nog even zitten, omdat dit door het schutbord heen vast zit aan de "blower motor case" en dat kan er pas uit nadat
   de voorschermen gedemonteerd zijn.

        

   Zijpanelen (foto rechtsboven) en deurpanelen (foto linksonder) worden daarna gedemonteerd; ook de ramen en de raam mechanismen worden eruit gehaald
   evenals de sloten uit de portieren. Daarna worden de portieren uit de auto gehaald en is het interieur op de kachel na leeg. Als volgende gaan we naar de
   voorzijde van de auto. Nadat de motorkap eraf is ligt het blok in al z'n schoonheid (!) vol in 't zicht (foto rechtsonder voor het geval dat dit niet duidelijk is...). Dit
   komt allemaal goed, maar eerst gaan we de neus en al het plaatwerk demonteren.

        

   Eerst nog even een foto van de onderste koelwaterslang; door gebruik van "stop lek" middelen zit het hele koelsysteem vol met aanslag en ook de aansluiting op
   de waterpomp is aangekoekt met een dikke laag waardoor de slang op dit punt op barsten stond. Dit soort middelen zijn dus alleen bedoeld als tijdelijk middel
   om thuis te komen om daarna zo snel mogelijk uitgespoeld te worden. Op de foto midden onder is het demonteren van de neus in vole gang en op de foto
   rechtsonder liggen alle onderdelen waarmee de bumper vast zit plus een paar afdekplaten; dit wordt allemaal matzwart gepoedercoat. Alle bouten en schroeven
   die rechts in het midden liggen worden of vervangen door nieuwe gelijksoortige of als het speciale bouten zijn dan worden ze opnieuw verzinkt.

        

   Met ook het radiateur frame ervoor weg ligt de motor aan de voorkant al helemaal vrij. Dan worden eerst de voorschermen verwijderd en dan is de voorwiel
   ophanging aan de beurt. Op de foto midden onder zit dit er nog op met de originele trommelrem; deze zal niet terugkomen, want er komen schijven voor in de
   plaats. Rechtsonder is de hele ophanging er al af. Hiervan wordt alles vernieuwd: de fusees (de onderste waren echt hl ruim) maar ook de rubber bussen en
   er komen nieuwe veren en schokdempers in. Ook de stuurstangeinden en de pitman en hulppitman arm worden vervangen door nieuwe.

        

   Linksonder wordt de motor + bak er in n keer uitgehaald; de motor zal gereviseerd worden en de bak wordt vervangen door een TH200-R4 4 traps automaat
   met overdrive in plaats van de originele 2 traps Powerglide die hier op de foto staat. De motor is de originele Pontiac 350. Midden onder de plek waar de motor
   zat; alleen het stuursysteem moet er nog af en dan komt het hele chassis er onder uit. Rechtsonder hangt het aan de kraan; ook dit wordt gepoedercoat.

        

   Nu is er ook gemakkelijk bij het kachel/ventilatie systeem te komen; dit wordt dus nu gedemonteerd. Alles wat onder het dashboard hangt ligt op de foto
   linksonder. Met ook de kabelboom eruit is de auto nu helemaal leeg. Het laatste wat nog moet is de achteras en de benzinetank en dan kan de carrosserie
   voorbereid worden om te worden gestraald. Dan zullen de probleem punten duidelijk zichtbaar worden en zullen we ongetwijfeld heel wat uren moeten lassen...

        

   Hieronder hangt de carrosserie in de rotisserie en zijn de laatste delen gedemonteerd. Ook is de bodem al helemaal voorbereid om te worden gestraald; d.w.z.
   dat de undercoating zoveel mogelijk handmatig afgestoken is. Deze taaie laag is met stralen moeilijk te verwijderen omdat het straalgrit hierop dood slaat.
   Uiteindelijk gaat het er wel af, maar het duurt dan heel lang en er ontstaat door de wrijving enorm veel warmte waardoor delen van de auto kunnen gaan vervormen
   en dat willen we natuurlijk niet. Op de foto midden onder hangt de carrosserie op zijn kant waardoor het afsteken een stuk makkelijker gaat als op een brug.
   Ook op het schutbord zat een taaie coating die er met wat warmte en een plamuurmes afgestoken is. Deze coating was over roestige delen heen gespoten
   en wat er onder vandaan kwam is op de foto te zien: veel roest, vooral op en rond de naden waar kit zat. Alle kit is dan ook verwijderd, niet alleen hier maar ook
   langs de vloerdelen, in de kofferbak etc.

        

   Een paar delen die erg aangetast waren door roest zijn de onderste delen van de achterschermen. Deze zijn dan ook al vr het stralen uitgesneden om ook de
   achterliggende delen te kunnen ontroesten (foto linksonder). Hiervoor zijn kant en klare reparatie delen verkrijgbaar omdat dit natuurlijk een veel voorkomend
   probleem is. Op de foto middenonder is nog even goed te zien wat er onder de kit randen verborgen zit: roest! Dit valt in eerste instantie niet eens op. De kit zit
   nog helemaal intact in de naden, maar er zitten hele kleine scheurtjes in die in de afgelopen 40 jaar ontstaan zijn door uitdroging. Hierdoor kon vocht in de naden
   dringen en dan begint zich onzichbaar roest te vormen. Dit kan net zolang doorgaan tot er aan de buitenkant gaten in vallen en dan zal de kit er aan de binnen-
   kant nog steeds goed uitzien. Hier viel het nog mee en kan de roest met stralen verwijderd worden en zal er meteen een zink epoxy coating aangebracht worden.
   Uiteidelijk zullen alle naden opnieuw van een moderne, niet krimpende/uitdrogende kit worden voorzien. Rechtsonder staat de carrosserie op de trailer op weg om
   te worden gestraald. Nu is het afwachten of er na het stralen nog verrassingen te voorschijn komen. 

        

   Ondertussen is ook de motor uit elkaar gehaald om te beoordelen welke stappen nodig zijn om ook deze weer als nieuw uit te laten zien, maar vooral om ook
   weer als nieuw te lopen. In eerste instantie valt al op dat de koppakking iets lekte: sporen langs het blok onder/naast de twee middelste uitlaatpooorten (foto
   linksonder). Een compressie en leakdown test gaven aan dat het allemaal nog wel meeviel... Onder de klepdeksels zag het er ook best goed uit. Met de koppen
   eraf (foto rechtsonder) was er al wat meer te zien: behoorlijk zwart en vet, iets wat we wel hadden verwacht naar aanleiding van de rook toen de motor nog liep.

        

   De echte verrassing kwam toen we de krukas er uit haalden. Op de foto linksonder is het ook redelijk goed te zien: lager nummer 4 (tweede van links) is
   helemaal donkergrijs. Ook de overige lagers vertonen een ongelijkmatig slijtage beeld (dit is op de foto minder duidelijk te zien). Alles bij elkaar geteld moet
   er zoveel aan deze motor gedaan worden dat het economisch niet verantwoord is dit hier in Nederland te laten doen. Er is dan ook gekozen voor een nieuw
   gereviseerde motor uit Amerika (gunstige dollar!). Deze is inmiddels besteld bij een bedrijf in California. Even iets heel anders: op middelste foto hieronder
   een hele verzameling onderdelen zoals bumpersteunen, draagarmen, allerlei beugels, baksteunbalk en nog veel meer; alles met elkaar ruim 100 onderdelen
   die allemaal gestraald en gepoedercoat worden. Ook de binnenschermen vr, het complete subframe en de achteras worden gepoedercoat.

        

   Rechtsboven staat de carrosserie weer terug van het stralen. Ook de losse delen zoals de portieren en voorschermen e.d. zijn gestraald. Nu is te zien wat er
   zoal gebeuren moet. Hier zijn niet veel verrassingen: de zwarte pijl wijst naar de rand waar de voorruit tegenaan rust. Hier moet een nieuwe rand in gezet worden,
   maar dat was al eerder gezien. Achteraf zal blijken dat het hele paneel vervangen moet worden en dat ook de plaat hieronder zo slecht is dat alles nieuw ingelast
   moet worden. Hoe dit eruit zag is verderop te zien op de n na laatste foto op deze pagina en op de laatste foto het resultaat na reparatie. Ook het gat in de
   bodem onder de pedalen (rechtsonder) was uiteraard bekend. Wat wel een beetje tegenviel was de bodem van de kofferbak. Deze was aan de onderkant
   puntgaaf, maar aan de bovenkant zat een dikke laag verf. Deze was echter over bestaande roest aangebracht en het gezegde luid: roest rust niet, en dus is dit
   onder de verf verder gegaan met als gevolg allemaal kleine gaatjes waar alleen de grotere op de foto middenonder te zien zijn. Ook het deel achter het weg
   gesneden achterscherm blijkt een zeef te zijn geworden. Verder zijn er nog diverse kleine plekjes, maar voor een 40 jaar oude auto is het lang niet slecht.

       

   Het grootste deel dat vervangen moest worden is de kofferbak. Zoals hierboven al gezegd, was deze van binnenuit doorgeroest. Linksonder is de bodem eruit
   gesneden. De beugels waar de benzinetank aan hoort te hangen hebben we laten zitten. Deze lijken op de foto wel roestig, maar dit is slechts vliegroest. Nadat
   de nieuwe bodem pas gemaakt is (deze panelen worden geleverd met een brede rand rondom die ter plekke op maat gemaakt moet worden) worden er gaten
   geboord om de beugels van de benzinetank er met proplassen weer aan vast te maken. Dan wordt het geheel op z'n plaats geklemd en rondom vast gelast.
   Daarna worden alle lassen netjes vlak geslepen en tenslotte worden alle naden geplamuurd, zodat er na het spuiten niets meer van de reparatie zichtbaar blijft. 

        

   Ook het rechter achterscherm moest flink onderhanden genomen worden. Linksonder is te zien dat ook het binnenste deel verwijderd is dat twee foto's naar
   boven er nog in zat met gaten. Ook een deel van de wielbak is hier al gerepareerd. Midden onder toont hoe mooi het nieuwe deel aansluit aan de bestaande
   delen. Rechtsonder is ook het reparatiedeel aan de buitenkant van het achterscherm geplaatst en alles rondom vast gelast en vlak geslepen. De binnenkanten
   van beide delen zijn meteen met een zink primer ingespoten tegen roest. Na het spuiten van de auto zullen al dit soort holle ruimtes verder worden geconserveerd
   met Caprotech RX5 en RX7, die een langdurige bescherming tegen roest garanderen. Ook is hier te zien hoe de nieuwe kofferbak er aan de onderkant uit ziet.

        

   Ook de vloer aan de bestuurderskant is gerepareerd. Het bleek dat een deel hiervan zo dun was, dat repareren door alleen de gaatjes dicht te lassen zinloos was.
   Het smalle deel links op de foto linksonder was op een eerdere foto al te zien. Dit deel was met stralen al helemaal weg. Het grotere deel is het stuk bodem
   dat dun was; hier is een nieuw deel voor gemaakt met de juiste profielen erin geperst. Dit is vervolgens pas gemaakt en rondom vast gelast (zonder overlapping).
   Op de foto midden onder is te zien wat er tevoorschijn kwam nadat het bovenste deel van het dashboard eraf gehaald was. Deze hele roestige rand is in zijn
   geheel vervangen door een nieuw gemaakt deel. Hieroverheen is het nieuwe dashboard paneel geplaats en nauwkeurig vast gemaakt, want de voorruit moet
   hier weer precies tegenaan passen. Rechtsonder het resultaat. Verder zijn alle losse delen als de portieren, voorschermen, achterklep en motorkap ontlakt en
   blank gemaakt tot op het metaal; op verschillende plaatsen was blistering in de lak zichtbaar veroorzaakt door een minieme hoeveelheid vocht in de oude
   plamuur die een weg naar buiten zoekt. De enige manier om hier vanaf te komen is het totaal blank schuren van alle delen zodat dit niet terug komt.

        

   Na vele uren strak maken is de carrosserie dan klaar om te worden gespoten. Voor het zover is moet er nog n heel belangrijk werk uitgevoerd worden, nl. het
   dichtkitten van alle naden. Zowel aan de onderkant als de binnenkant moet elke naad zorgvuldig dicht gemaakt worden zodat later nergens vocht tussen kan
   komen en voor roestsporen kan zorgen - zie de foto's links en middenonder. Daarna wordt de bodem zowel aan de onderkant als de bovenkant inclusief schut-
   bord en kofferbak met matzwarte 2k lak gespoten. Vervolgens worden de binnenkanten van de portieren voorgespoten (rechtsonder) en ook de rand van de
   kofferbak, waarna de portieren ingehangen kunnen worden.

        

   Nadat dan ook de buitenkant gespoten is komt de auto weer terug in de opbouwruimte (linksonder). Op de foto is niet te zien hoe de kleur in zonlicht eruit ziet.
   Op de foto rechtsonder waar de nieuwe benzinetank te zien is, is de kleur beter te zien - er zit een extreem contrast tussen de delen die recht door de flits
   verlicht worden en de delen die schuin ten opzichte van de flits staan, net zoals in het zonlicht. Als eerste delen zijn de achteras en de benzienetank + leidingen
   gemonteerd. Ook de bladveren zijn nieuw en ook alle delen van de trommelremmen achter zijn eveneens nieuw - zie foto middenonder.

        

   Om dan maar gelijk de achterkant klaar te maken zijn ook de achterlichten (met nieuwe bedrading) en een nieuw verchroomde bumper gemonteerd. Daarna de
   kofferklep erop, nieuw slot erin, bezineklepje en vulpijp met nieuwe rubberhoes gemonteerd en daarmee is de achterkant klaar. Vervolgens werd het gepoeder-
   coate subframe aan de voorzijde met nieuwe rubberbussen en bouten opgehangen, waarna de RVS rem- en benzineleidingen erop gezet konden worden. Dit
   is in dit stadium allemaal vrij toegangkelijk en veel gemakkelijker als wanneer de motor er al inzit.

        

   Op de foto linksonder is te zien hoe een nieuwe motor eruit ziet na het uitpakken: de koppen zitten erop met kleppen en alles en er zit een distributieketting op
   maar verder moet alles er nog op. Als eerste is een nieuw distributiedeksel en waterpomp + trillingdemper gemonteerd. Ook is de ruimte tussen de koppen
   met een "valley pan cover" dichtgemaakt (dit is een Pontiac 350 motor ). Na het afplakken van de inlaat en met een paar oude klepdeksels is de motor vervolgens
   gespoten in de originele kleur. Hierna zijn de nieuwe oliepomp en separaat gespoten carterpan gemonteerd. Ook de starterkrans en nieuwe startmotor, oliefilter-
   adapter en verchroomde klepdeksels zitten er al op als de motor op zijn plaats gebracht wordt op de foto rechtsonder.

        

   Ondertussen is ook al begonnen met de wielophanging vr. De afzonderlijke delen van de bovenste (linksonder) en onderste (middenonder) draagarm zijn of
   gepoedercoat of verzinkt en/of nieuw. Rechtsonder is de nieuwe spindel met stofschild van de te plaatsen schijfremmen (in plaats van de trommelremmen) te
   zien met de nieuwe veer al op spanning.

        

   Daarna zijn de schijven voorzien van lagers en op de spindels gemonteerd, waarna ook de remklauwen erop konden (linksonder). Ook de remslangen, stuur-
   stangen, stuurhuis e.d. zitten er hier al weer op. Voordat de voorschermen erop kunnen moet eerst het verwarmings en ventilatie systeem op zijn plaats zitten,
   want daar is later niet meer bij te komen. Op de foto middenonder zit het hele systeem er al weer op. Ook dit is allemaal gepoedercoat. Rechtsonder het
   vooraanzicht van de auto in dit stadium - alleen het inlaatspruitstuk met carburateur, de ontsteking, de dynamo en de stuurpomp moeten er nog op.

        

   Linksonder zit het inlaatspruitstuk met carburateur, dynamo, stuurpomp, uitlaat, etc. er weer op. Middenonder de nieuwe rembekrachtiger en hoofdremcilinder
   met alle leidingen al aangesloten voor de schijfremmen die er i.p.v. de trommels opgezet zijn. Dit is een complete set specifiek samengesteld voor deze auto;
   deze sets worden ook voor veel andere populaire modellen gemaakt. Nu bijna alles onder de motorkap klaar is kan de rest van de carrosserie aan de voorzijde
   opgebouwd worden. Rechtsonder het radiateurframe en de binnenschermen er alvast los op, ook alles weer gepoedercoat.

        

   Helemaal rechts hieronder begint de auto zijn vorm weer terug te krijgen met de voorschermen gemonteerd en gesteld. Ook de nieuwe bedrading licht er al in.
   Als laatste kan nu de voorbumper teruggeplaatst worden met de grilles en de koplampen; dit bestaat nog uit heel wat onderdelen en daar zit dan ook nog wel
   een dag werk in. Binnenin de auto is het ventilatie en verwarmings systeem weer gemonteerd en ook de kabelboom zit er weer in. Ook de schakelaars e.d.
   zitten weer op het dashboard en ook de stuurkolom en het rempedaal. Deze laatste is voorzien van een speciale schakelaar die ervoor gaat zorgen dat bij
   afremmen de 4-traps automaat uit de lock-up stand gaat - zie de foto linksonder (zelfs dit soort vrijwel niet zichtbare delen zijn weer als nieuw gemaakt - was
   helemaal bruin verroest).

        

   Ook de selectiehendel voor de automaat is inmiddels aangepast voor gebruik met de 4-traps automaat i.p.v. de 2-traps Powerglide; zoals op onderstaande
   foto's te zien is, is ook deze roestvrij gemaakt (ditmaal in een chemisch bad en niet d.m.v. stralen omdat dit het metaal ruw maakt waardoor de kunststof
   geleiders snel zouden slijten). Rechtsonder zijn zelfs de uitlaatspruitstukken gestraald en gecoat zodat deze ook lang netjes blijven.

         

   Inmiddels is ook de voorbumper met grilles en verlichting weer gemonteerd. Daarna ziijn ook de motorkap en de voorruit + alle lijsten er weer opgezet. Daarna
   is de auto voor het eerst weer op z'n wielen gezet waardoor alles definitief gesteld kon worden: deuren, voorschermen, motorkap en voorbumper alles met mooi
   gelijkmatige naden. Ook zijn de raam mechanismen weer ingebouwd en het hysraulisch systeem voor de kap. De kap constructie is ook helemaal uit erlkaar
   geweest; delen waar geen vaste scharnierpunten aan zaten zijn gepoedercoat en de delen met scharnieren zijn met een DTM 2K lak matzwart gespoten. Deze
   is inmiddels ook weer in elkaar en zit ook al op de auto. Op dit moment staat de auto bij de cabrio kappen specialist en komt dus binnenkort terug met kap.

        

   Ook de stoelen en de achterbank staan inmiddels klaar en zodra de auto terug is van de cabrio kappen specialist kan het nieuwe tapijt, de stoelen en de bank
   erin gemaakt worden.  Op de foto midden onder het Firebird embleem zoals het in de rugleuningen van de stoelen geborduurd is. De kleur van de rode
   Alcantara stof op deze foto komt ook het meest overeen met de werkelijkheid; op de linker foto lijkt de kleur te fel. Op de foto rechtsonder is te zien hoe mooi
   de nieuwe 4-traps automaat past onder de auto met alleen een aangepaste transmissie steunbalk.

        

   Terug van de cabrio kappen specialist zit het dak er keurig strak op; zelfs de plastic achterruit lijkt wel van glas, zo mooi strak! Nu kan het interieur er weer in
   gemaakt worden en de zijruiten en rubbers.

        

   Eerst is het hydraulisch systeem van de kap opnieuw gevuld en ontlucht waardoor de kap nu weer lekker vlot open en dicht gaat zonder lawaai van de pomp als
   gevolg van lucht in het systeem. Op de foto linksonder is dit zojuist gedaan en wordt de bedrading voor het geluidssysteem aangelegd. Op de foto ernaast is
   deze bedrading d.m.v. een doorvoorbuis parallel aan de hydrauliek slangen netjes bevestigd waar straks de achterbank vr komt. Ook zijn op deze foto's de
   zware geluid dempende matten te zien. Hier overheen komt de nieuwe vloerbedekking waar overigens ng weer een dikke isolatielaag onder zit. Rechtsonder de
   nieuwe bedrading onder het dashboard.

        

   In het dashboard zelf is inmiddels ook alles weer terug geplaatst; linksonder het ventilatiesysteem met nieuwe verchroomde ventilatie bol. Zelfs de flexibele
   slang die nog zichtbaar is waar het dashboardkastje komt is een exacte reproductie van de origele! Midden onder het instrumentenboard weer gemonteerd. Alle
   verchroomde knoppen op deze foto zijn ook nieuw en ook het contactslot. Op de foto rechtsonder is het interieur al bijna klaar: de eerste stoel staat er weer in,
   ook de vloerbedekking is hier klaar. De nieuwe luidsprekers zitten in de zijpanelen onder het dashboard, terwijl de origele radio met luidspreker midden bovenin
   het dashboard er ook nog in zit (en ook nog aangesloten en functionerend!) De nieuwe geluidsinstallatie met CD wisselaar zal onzichtbaar in de kofferbak
   komen en d.m.v. afstandbediening bestuurd worden.

        

   Op de foto linksonder de CD-wisselaar met de audiocontroller weggebouwd onder de rechterlip van de kofferbak. Ook de electrische antenne zit hier mog weer
   achter, zodat alles mooi compact bij elkaar zit en zo weing mogelijk ruimte in beslag neemt. Ook de bodem van de kofferbak is inmiddels bekleed. Midden
   onder het rechterportier vr de bekleding er weer op gaat. Hier is de binnenzijde afgewerkt met een dampremmende folie die ervoor gaat zorgen dat de deur-
   panelen, die van een soort veredeld karton gemaakt zijn, niet krom gaan trekken door inwerking van vocht. Rechtsonder het eindresultaat.

        

   Op de foto's hier onder het interieur helemaal klaar met nieuw stuurwiel, ook in zwart leer passend bij de stoelen. Zelfs de gordels zijn in kleur gekozen bij de
   rode kleur van de stoelen. Klik op de foto linksonder voor een grotere afbeelding, zodat beter te zien is hoe mooi alles geworden is. Ook het middenconsole is
   helemaal uit elkaar geweest, opnieuw gespoten en de selectiehendel van de automaat geeft nu ook aan wanneer de automaat in de overdrive, drive, L 2 of L1
   staat (P-R-N-OD-D-L2-L1). Met de originele automaat stond hier alleen P-R-N-D-L.

        

   Tenslotte is er ook nog een nieuwe uitlaat onder gemaakt, compleet met originele eindstukken. De foto's hieronder tonen het eindresultaat van deze complete
   restauratie. Elk van de foto's is d.m.v. aanklikken te vergroten. Op de eerste show waar hij stond won het motorcompartiment de eerste prijs (Zandvoort 2010).

        

     

   

 

 

 

Deze mooie Pontiac is inmiddels in volledig grestaureerd. Begonnen is met een totale demontage tot op het kale frame. Ondertussen werden alle chassis delen klaar gemaakt om te worden gestraald om vervolgens gepoedercoat te worden. Gelijktijdig werd een lijst aangelegd van alle nieuwe onderdelen die nodig waren.

Daarna werden carrosserie bodem en randen gestraald en meteen voorzien van een epoxy coating. De rest van de carrosserie werd mechanisch/chemisch ontlakt. Vervolgens werd de roestschade gerepareerd en daarna werd de carrosserie strak gemaakt om in de nieuwe kleur gespoten te worden. Maar voor het zover was moest er nog heel wat gebeuren...

 

Restauratiebedrijf Peter van den Berg
www.usacar-restauratie.nl

 

 

 

 

 

 

  
    Home

    Nieuwe Projecten

    Restauratie

    Deel restauratie

    Revisie

    Interieur

    Foto's

    Trouwauto's

    Te koop   

    Contact