Het interieur is al opnieuw bekleed, alleen
het tapijt
moet nieuw en hier en daar wat details.
De motor liep wat onrustig, dus die wordt
volledig
gereviseerd. De automaat werkte goed, dus die
wordt alleen gecontroleerd. Verder worden alle
mechanische delen vernieuwd - remmen, fusees
stuurkogels, alle rubber delen, schokdempers etc.
Als eerste wordt de motor "uitgepakt". Aangezien
deze lucht gekoeld is zit deze rondom ingepakt met beplating om de luchtstroom
van de koelventilator bovenop
de motor langs de hele motor te leiden. Op de foto linksboven is de
motor zelf zichtbaar geworden. Op de foto in het midden hierboven is te zien hoe
de motor
aan de onderkant nog helemaal ingepakt zit. Nadat alle kabels,
leidingen, uitlaat e.d. los zijn gemaakt en de aandrijfassen losgekoppeld zijn
kan de complete
aandrijving (motor, differentieel en automaat) als geheel
uitgebouwd worden. Deze hangt aan slechts 3 rubber geisoleerde
bevestigingspunten. Rechtsboven is
te zien hoe compact dit gebouwd is (en dit werd eind jaren 50 van
de vorige eeuw in Amerika ontworpen!). De motor is intussen uit elkaar gehaald
en naar een
motorenrevisie bedrijf gebracht die o.a. de cilinders gaat honen,
de krukas polijsten en de kleppen en klepzittingen slijpen. Daarna kan hij weer
opgebouwd
worden met nieuwe lagers, zuigerveren etc.
Linksboven een close-up van
het differentieel die tussen de koppelomvormer (links) en de automaat (rechts
uit beeld) zit. Deze moet lettelijk uitgegraven worden,
zoveel aangekoekt vuil zit hierop. Maar de eerste indruk is dat dit
de eerste keer wordt dat dit uit elkaar gaat sinds de bouw van de auto in 1961,
dus was dit
wel te verwachten. Op zich is dit ook niet erg, want wat er onder
deze laag vandaan komt is een aluminium huis zonder enige oxidatie. Midden boven
kijken
we van de achterkant door de lege motorruimte schuin omhoog waar
het ventilatie systeem nog zit met het subframe waar de automaat en de
wielophanging
gemonteerd zaten. Dit subframe is ook weer eenvoudig los te
schroeven en is los te zien op de foto rechtsboven.
Nu ook het ventilatie
systeem eruit is kunnen we dwars door de motorruimte omhoog kijken naar het
hemeltje in de auto (linksboven). Hier is nu alles gedemon-
teerd wat los te schroeven is. Vervolgens wordt het voorste
subframe en de benzinetank (die hier achter gemonteerd is) gedemonteerd. Nadat
het stuurhuis
losgemaakt is en de hulp-pitmanarm los van de auto gemaakt is en de
remslangen losgemaakt zijn kan het hele voorste subframe compleet met
wielophanging
onder de auto weggerold worden. Op de foto midden boven zit het
allemaal nog op de plaats en rechtsboven ligt het hele subframe op een karretje.
Aangezien dit een projekt
"tussendoor" gedaan wordt zal het enige tijd duren voor er weer nieuwe foto's
bijgeplaatst worden; intussen zullen o.a alle orderdelen
die gepoedercoat gaan worden voorbewerkt worden en zal de motor
weer opgebouwd worden zodra de onderdelen weer terug zijn.